PO PC II oś

Panelowe spotkanie szkoleniowe dla Ekspertów znajdujących się na Wykazie Kandydatów na Ekspertów dla działania 2.1 i 2.2 POPC

Centrum Projektów Polska Cyfrowa udostępnia prezentację z panelowego spotkania szkoleniowego dla Ekspertów znajdujących się na Wykazie Kandydatów na Ekspertów dla działania 2.1 i 2.2 POPC, które odbyło się 7 grudnia 2017 r. w Centrum Projektów Polska Cyfrowa. Panel dotyczył m.in. sposobu dokonywania oceny oraz interpretacji kryteriów merytorycznych II stopnia.

  1. pdf581.73 KB10/09/2018, 14:57

3-5 lipca 2017 r. – Szkolenie dla wnioskodawców działania 2.1 POPC w zakresie przygotowania dokumentacji konkursowej

Centrum Projektów Polska Cyfrowa udostępnia prezentacje ze szkoleń przeprowadzonych w dniach 3-5 lipca 2017 r. na szkoleniu dla wnioskodawców w ramach działania 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Zakres prezentacji dotyczy przygotowania dokumentacji konkursowej, w tym m.in.: prawidłowego wypełnienia i złożenia formularza wniosku o dofinansowanie, omówienia wymagań konkursowych i kryteriów wyboru projektów oraz zastosowania metodyk Agile w zamówieniach publicznych, zagadnienia pomocy publicznej i wdrażania WCAG 2.0 w projektach informatycznych oraz oprogramowania open source w administracji publicznej.

  1. Prezentacja na szkolenie Wnioskodawców z dn. 3.07.2017 r.
  2. Prezentacja na szkolenie Wnioskodawców z dn. 4.07.2017 r.:
  3. Prezentacja na szkolenie Wnioskodawców z dn. 5.07.2017 r.:

Działanie 2.4 POPC

„Tworzenie usług i aplikacji wykorzystujących e-usługi publiczne

i informacje sektora PUBLICZNEGO”

Coraz częściej dane publiczne wykorzystywane są do działań twórczych. Dostęp do nich sprzyja rozwojowi przedsiębiorstw, gwarantuje nowe miejsca pracy, co finalnie podnosi jakość życia całego społeczeństwa. Dzięki aplikacjom, które wykorzystują otwarte dane, obywatele krajów UE co roku oszczędzają setki godzin podczas szukania miejsc parkingowych i zużywają mniej energii elektrycznej. Lista korzyści jest oczywiście znacznie dłuższa. Ogranicza ją jedynie wyobraźnia i chęć działania.

Wychodzimy naprzeciw Waszym potrzebom i ambicjom. Wierzymy, że dobre pomysły zasługują na wsparcie. Zapraszamy jednostki naukowe (oraz uczelnie w zakresie działania jednostek naukowych), organizacje pozarządowe, mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa do składania wniosków  o  dofinansowanie w ramach konkursu „Tworzenie usług i aplikacji wykorzystujących e-usługi publiczne i informacje sektora publicznego” (Działania 2.4 Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa). 

Zależy nam na pobudzeniu kreatywności i wykorzystaniu potencjału podmiotów spoza administracji publicznej. Dane, które można wykorzystać przy tworzeniu nowoczesnych aplikacji i usług znajdują się m.in. tutaj. Dofinansowania obejmą projekty, które przyczynią się do wzmocnienia: e-administracji, e-nauki, e-włączenia społecznego, e-kultury i e-zdrowia. Mogą to być projekty komercyjne i niekomercyjne, które będą realizowane indywidualnie lub w ramach współpracy partnerskiej.

Dofinansowanie będzie można otrzymać na:

  • wdrożenie nowej usługi świadczonej przez aplikację elektroniczną
  • rozbudowę już istniejącej e-usługi (aplikacji) poprzez wykorzystanie treści otwartych zasobów informacji sektora publicznego i/lub istniejących e-usług publicznych

Utworzone w ramach projektów aplikacje umożliwią ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego przez podmioty spoza administracji. W działaniu 2.4 POPC są to informacje publiczne w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, a także:

- zasoby kultury będące w posiadaniu bibliotek, muzeów i archiwów w zw. ze zmianami wprowadzonymi dyrektywą 2013/37/UE (zmieniającą dyrektywę 2003/98/WE z dnia 17 listopada 2003 r. w sprawie ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego)

- zasoby audiowizualne udostępniane do ponownego wykorzystywania

- zasoby nauki udostępniane do ponownego wykorzystywania.

Maksymalny % poziom dofinansowania UE wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu ogółem wynosi 84,63 %. Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych ogółem wynosi 15, 37%. Nie wyznaczono minimalnej i maksymalnej wartości projektu.

Wszelkie pytania należy wysyłać pod adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Dokumentacja konkursowa znajduje się na naszej stronie internetowej: https://arch.cppc.gov.pl/po-polska-cyfrowa/po-pc-ii-os/dzialanie-2-4-tworzenie-uslug-i-aplikacji-wykorzystujacych-e-uslugi-publiczne-i-informacje-sektora/nabor-wnioskow-popc-2-4-i-nabor

Poddziałanie 2.3.1 „Cyfrowe udostępnienie informacji sektora publicznego ze źródeł administracyjnych i zasobów nauki”

Typy beneficjentów:

  • centralne jednostki administracji rządowej oraz jednostki im podległe lub przez nie nadzorowane, w tym jednostki administracji niezespolonej (dla których wnioskodawcą może być pełniący zwierzchnictwo odpowiedni minister lub centralny organ administracji rządowej) oraz partnerstwa urzędów wojewódzkich,
  • jednostki naukowe [w znaczeniu określonym przez ustawę z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz.U. 2010 nr 96 poz. 615)]
  • partnerstwa tworzone pomiędzy wskazanymi powyżej wnioskodawcami,

partnerstwa ww. podmiotów z przedsiębiorstwami lub organizacjami pozarządowymi.

Typy projektów: Dzięki projektom realizowanym w ramach poddziałania 2.3.1 zostaną zdigitalizowane zasoby nauki i zasoby będące w posiadaniu administracji publicznej, celem ich powszechnego udostępnienia i ponownego wykorzystania.

Przykłady projektów wpisujących się w działanie:

  • Budowa repozytorium naukowego przez uniwersytet celem upowszechniania dorobku naukowego jego pracowników;
  • Digitalizacja i udostępnianie danych statystycznych gromadzonych przez administrację.

Typ wyboru projektów: konkursowy, zostanie przeprowadzony oddzielny konkurs dla digitalizacji zasobów nauki i dla digitalizacji zasobów będących w posiadaniu administracji publicznej.

Minimalna wartość projektu4 mln PLN

Maksymalna wartość projektu: 50 mln Euro

Poziom dofinansowania: 100% wydatków kwalifikowanych

Alokacja-środki UE: 93 368 019 Euro

Szczegółowe informacje: „Szczegółowy opis osi priorytetowych Programu Operacyjnego
Polska Cyfrowa na lata 2014-2020”.


Poddziałanie 2.3.2 „Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury”

Typy beneficjentów:

  • państwowe lub współprowadzone z MKiDN instytucje kultury,
  • Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych oraz archiwa państwowe,
  • ogólnokrajowi nadawcy radiowi i telewizyjni,
  • jednostki administracji rządowej oraz jednostki im podległe lub przez nie nadzorowane,
  • biblioteki wymienione w załączniku do rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 4 lipca 2012 roku w sprawie narodowego zasobu bibliotecznego;
  • partnerstwa zawiązane w ramach oraz pomiędzy ww. podmiotami oraz partnerstwa ww. podmiotów z przedsiębiorcami lub organizacjami pozarządowymi.

Typy projektów: Dzięki projektom realizowanym w ramach poddziałania 2.3.2 zostaną zdigitalizowane zasoby kultury, celem ich powszechnego udostępnienia i ponownego wykorzystania.

Przykłady projektów wpisujących się w działanie:

  • Digitalizacja materiałów archiwalnych w rozumieniu ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, a także polepszenie możliwości ich ponownego wykorzystania;
  • Digitalizacja zasobów bibliotecznych.

Typ wyboru projektów: konkursowy

Minimalna wartość projektu4 mln PLN

Maksymalna wartość projektu: 50 mln Euro

Poziom dofinansowania: 80% wydatków kwalifikowanych Koperta Mazowiecka, 85% wydatków kwalifikowanych Koperta 15 województw

Alokacja-środki UE: 101 431 981 Euro

Szczegółowe informacje: „Szczegółowy opis osi priorytetowych Programu Operacyjnego
Polska Cyfrowa na lata 2014-2020”.

PYTANIE 1

Czy na etapie oceny Opisu Projektu Informatycznego wymagany jest Protokół z publicznej prezentacji?

ODPOWIEDŹ 1

Zgodnie z § 1 Uchwały nr 5 Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji z dnia 17 października 2016 r. w sprawie określenia wzoru opisu założeń projektu informatycznego: „Określa się wzór opisu założeń projektu informatycznego, stanowiący załącznik nr 1 do uchwały.” Ww. wzór w punkcie 14-Załączniki wskazuje na załącznik 1 do Wzoru Opisu Założeń Projektu Informatycznego  – Protokół z prezentacji założeń projektu. Dokument dostępny jest na stronie Komitetu: http://krmc.mc.gov.pl.

Jednocześnie przypominam, iż zgodnie z brzmieniem kryterium nr 14 Prezentacja założeń projektu Kryteriów wyboru projektów dla działania 2.1 POPC, przyjętych przez Komitet Monitorujący POPC dn. 25 października 2016, prezentacja założeń projektu powinna być zgodna ze standardem określonym w regulaminie konkursu. Załącznik nr 10 Regulaminu konkursu do naboru POPC.02.01.00-IP.01-00-005/17 pn. Instrukcja stosowania kryterium formalnego „Prezentacja założeń projektu” precyzuje obowiązki wnioskodawcy dotyczące publikacji informacji o prezentacji założeń projektu, sposobu jej przeprowadzenia i dokumentowania.

 

PYTANIE 2

Pojawił się nowy Generator Wniosków o Dofinansowanie do działania 2.1. Czy da się wczytać wniosek.xml wygenerowany przez poprzednią wersję GWD?

ODPOWIEDŹ 2

Generator Wniosków o dofinansowanie do V naboru wniosków dla działania 2.1 POPC został zmodyfikowany i nie jest możliwe wczytanie wniosku z poprzedniej wersji generatora.

 

PYTANIE 3

W poprzednim naborze 2.1 złożyliśmy wniosek o dofinansowanie. Chcemy ten wniosek złożyć ponownie. Czy może mieć taką samą nazwę jak poprzednio?

ODPOWIEDŹ 3

Składany w konkursie wniosek może mieć taką samą nazwę jak wniosek złożony już we wcześniejszych naborach.

PYTANIE 4

Czy wg Państwa wyłonienie Partnerów spoza sektora finansów publicznych (przedsiębiorców w tym szpitale publiczne, ngo) powinno odbyć się na zasadzie zapytania/wyłonienia w drodze konkursu?

ODPOWIEDŹ 4

Dopuszczalną formułą realizacji projektu w ramach działania 2.1 POPC jest realizacja projektu w partnerstwie uprawnionych wnioskodawców z przedsiębiorstwami, organizacjami pozarządowymi, jednostkami naukowymi, uczelniami lub podmiotami leczniczymi, dla których podmiotem tworzącym jest minister lub publiczna uczelnia medyczna.

Należy pamiętać, iż w przypadku, gdy charakter Projektu wskazuje na możliwość występowania w nim pomocy publicznej w wyniku prowadzenia przez wnioskodawcę lub partnerów działalności  gospodarczej  w  rozumieniu  unijnym,  występuje konieczność  zastosowania „Metodologii szacowania wysokości dofinansowania w związku z prowadzeniem przez Beneficjenta działania 2.1. Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020 działalności gospodarczej w rozumieniu unijnym” (załącznik nr 12 do Regulaminu konkursu, dostępny pod adresem: images/uploads/Metodologia-szacowania-warto%C5%9Bci-dofinansowania.pdf ).

W  celu  uprawdopodobnienia  prawidłowości zastosowania mechanizmów określenia kwoty wsparcia, wnioskodawca zobligowany jest przedłożyć stosowne dokumenty (np. dokumenty finansowe m.in. bilans, rachunek zysków i strat, strukturę majątku itp.) potwierdzające poprawność wyliczeń.

Sposób wyliczenia dofinansowania oraz analizę zastosowania „Metodologii szacowania wysokości dofinansowania w związku z prowadzeniem przez Beneficjenta działania 2.1. Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020 działalności gospodarczej w rozumieniu unijnym” należy przeprowadzić zarówno dla wnioskodawcy, jak i partnerów projektu.

Przekazuję, iż informacje odnośnie definicji partnera oraz konieczności uzasadnienia przez wnioskodawcę realizacji Projektu w partnerstwie zamieszczono w punkcie nr 5 „Partnerzy” „Instrukcji do wypełniania wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach POPC dla działania 2.1” (załącznik nr 3 do Regulaminu konkursu) dostępnej pod adresem: images/uploads/Instrukcja-do-WOD-V-nab%C3%B3r-do-publ..pdf ):

„Partnerem jest podmiot w rozumieniu art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów operacyjnych polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020, który jest wymieniony we wniosku o dofinansowanie projektu, realizujący wspólnie z beneficjentem (i ewentualnie innymi partnerami) projekt na warunkach określonych w porozumieniu albo umowie o partnerstwie i wnoszący do projektu zasoby ludzkie, organizacyjne, techniczne lub finansowe. (…) Partner może ponosić wydatki kwalifikowane w projekcie pod warunkiem, iż jest to zgodne z zawartą umową lub porozumieniu o partnerstwie.

Partnerstwo zgodnie z art. 33 ustawy wdrożeniowej jest dopuszczalne w sytuacjach, gdy udział partnera/partnerów przyczynia się do osiągnięcia celów projektu w wymiarze większym niż przy zaangażowaniu jedynie wnioskodawcy, powoduje synergię lub umożliwia całościowe potraktowanie zagadnienia, którego dotyczy projekt.

Niedopuszczalna jest sytuacja, w której w ramach partnerstwa partner/partnerzy realizowaliby co do zasady zadania, które z równie dobrym skutkiem dla osiągnięcia celów projektu mógłby zrealizować wykonawca wyłoniony zgodnie z prawem zamówień publicznych.” Dodatkowo wnioskodawca jest zobowiązany do wykazania zastosowania formuły partnerstwa w polu „Opis sposobu wyboru partnera oraz uzasadnienie dla jego wyboru”. Należy opisać sposób wyboru partnera oraz uzasadnienie jego wyboru w kontekście konieczności realizowania Projektu w partnerstwie, w przypadku partnerów spoza sektora finansów publicznych, ze szczególnym odniesieniem do wymagań zawartych w art. 33 ustawy o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020.

Nie dowiedzenie dopuszczalności realizacji projektu w formule partnerstwa zamiast zamówienia publicznego będzie skutkować odrzuceniem wniosku na etapie oceny formalnej.

Jednocześnie należy pamiętać, że partner wnosi do projektu wartość dodaną, tj. przyczynia się do osiągnięcia celów projektu w wymiarze większym niż przy zaangażowaniu jedynie Wnioskodawcy, powoduje synergię lub umożliwia całościowe potraktowanie zagadnienia, którego dotyczy projekt.

W przypadku projektu partnerskiego do wniosku o dofinansowanie należy również załączyć umowę/porozumienie o partnerstwie wraz z dokumentacją związaną z wyborem partnerów (załącznik nr 3 do wniosku).

 

PYTANIE 5

Jak długo ważny jest protokół publicznej prezentacji założeń projektu oraz sama prezentacja publiczna założeń projektu?

ODPOWIEDŹ 5

Zgodnie z brzmieniem kryterium nr 14 Prezentacja założeń projektu Kryteriów wyboru projektów dla działania 2.1 POPC, przyjętych przez Komitet Monitorujący POPC dn. 25 października 2016, prezentacja założeń projektu powinna być zgodna ze standardem określonym w regulaminie konkursu.

Załącznik nr 10 Regulaminu konkursu do naboru POPC.02.01.00-IP.01-00-004/16 pn. Instrukcja stosowania kryterium formalnego „Prezentacja założeń projektu” precyzuje obowiązki wnioskodawcy dotyczące publikacji informacji o prezentacji założeń projektu, sposobu jej przeprowadzenia i dokumentowania.

WW. dokument nie precyzuje „terminu ważności” protokołu prezentacji ani samej prezentacji. Wskazano jedynie w pkt. 2 Instrukcji „Prezentacja publiczna powinna odbyć się w terminie, który umożliwi uwzględnienie ewentualnych wniosków z przeprowadzonej prezentacji we wniosku o dofinansowanie”.

Zakończenie oceny wniosków o dofinansowanie w III rundzie X konkursu dla działania 2.1 POPC

Centrum Projektów Polska Cyfrowa, jako Instytucja Pośrednicząca dla Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, zakończyła ocenę wniosków o dofinansowanie złożonych w ramach III rundy konkursu nr POPC.02.01.00-IP.01-00-010/18 ogłoszonego dla Działania 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych” w ramach II osi priorytetowej.

Dofinansowanie projektu otrzymał Wielkopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Poznaniu.

Łączna wartość przyznanego dofinansowania wyniosła: 20 920 583,10 PLN.

pdf

pdf


Wydłużenie terminu składania wniosków o dofinansowanie w ramach III rundy X naboru 2.1 POPC.

Informujemy, iż termin na składanie wniosku o dofinansowanie projektów w ramach III rundy X konkursu dla działania 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych” zostaje wydłużony do dnia 15 lutego 2019 roku.


Zakończenie oceny wniosków o dofinansowanie w II rundzie X konkursu dla działania 2.1 POPC

Centrum Projektów Polska Cyfrowa, jako Instytucja Pośrednicząca dla Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, zakończyła ocenę wniosków o dofinansowanie złożonych w ramach II rundy konkursu nr POPC.02.01.00-IP.01-00-010/18 ogłoszonego dla Działania 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych” w ramach II osi priorytetowej.

Dofinansowanie dla swoich projektów otrzymało Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Prokuratura Krajowa oraz Instytut Łączności – Państwowy Instytut Badawczy.

Łączna wartość przyznanego dofinansowania wyniosła: 206 581 692,16 PLN.

Lista projektów wybranych do dofinansowania

Lista członków Komisji Oceny Projektów


Dotyczy terminu składania wniosków o dofinansowanie w ramach II rundy naboru POPC.02.01.00-IP.01-00-010/18

Uprzejmie informujemy, że termin na złożenie wniosków o dofinansowanie w ramach II rundy naboru POPC.02.01.00-IP.01-00-010/18 upływa 30 września br. Wnioski złożone po tym terminie zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.

Zakończenie oceny wniosków o dofinansowanie złożonych w ramach I rundy X konkursu dla działania 2.1 POPC

Centrum Projektów Polska Cyfrowa, jako Instytucja Pośrednicząca dla Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, zakończyła ocenę wniosków o dofinansowanie złożonych w ramach I rundy  konkursu nr POPC.02.01.00-IP.01-00-010/18 ogłoszonego dla Działania 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych” w ramach II osi priorytetowej.

Do dofinansowania wybrano Projekt Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Monitoring pracy i pobytu w celach zarobkowych cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (MPPC)”. Wartość przyznanego dofinansowania wynosi 23 942 868,54 zł

Lista projektów wybranych do dofinansowania


Warszawa, 27 kwietnia 2018 r.

Centrum Projektów Polska Cyfrowa

z siedzibą przy ul. Spokojnej 13a, 01-044 Warszawa
jako Instytucja Pośrednicząca dla Działania 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług
publicznych” w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa
działając na podstawie art. 40 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji
programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-
2020 (Dz. U. z 2017 r. poz. 1460 ze zm.)

ogłasza w trybie konkursowym nabór wniosków o dofinansowanie realizacji projektów 
ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach
II Osi priorytetowej POPC – „E-administracja i otwarty rząd” 
Działania 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”

Nabór wniosków jest prowadzony w dwóch rundach. Wnioski należy składać w terminach:

  • Pierwsza runda – od 30 maja 2018 r. do 15 czerwca 2018 r.
  • Druga runda – od 16 czerwca 2018 r. do 30 września 2018 r.
  • Trzecia runda – od 1 października 2018 r. do 15 lutego 2019 r.

W ramach Działania 2.1 dofinansowanie udzielane jest projektom, które w największym stopniu przyczynią się do osiągnięcia celu szczegółowego nr 2 Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Cel ten będzie realizowany w II osi priorytetowej E-administracja i otwarty rząd, poprzez Działanie 2.1 Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych. 

Maksymalny poziom dofinansowania

Maksymalne dofinansowanie wynosi 100% kosztów kwalifikowanych projektu, z czego 84,63% stanowią środki UE (EFRR), a 15,37% to współfinansowanie krajowe z budżetu państwa. 

Budżet i poziom dofinansowania

Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów w konkursie wynosi 282 000 000,00  PLN (słownie: dwieście osiemdziesiąt dwa miliony PLN  00/000 PLN) i stanowi środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (238 656 600,00 PLN) oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa (43 343 400,00 PLN).

Maksymalna kwota dofinansowania 

Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu złożonego do dofinansowania w ramach Działania 2.1 nie może przekroczyć 50 mln EUR. Aby dokonać konwersji walutowej PLN/EUR należy posłużyć się średnią arytmetyczną kursów średnioważonych walut obcych w złotych (miesięcznych) Narodowego Banku Polskiego, z ostatnich kolejno następujących po sobie sześciu miesięcy, bezpośrednio poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o dofinansowanie (kursy publikowane są na stronie internetowej Narodowego Banku Polskiego pod adresem: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/kursy_archiwum.html)[1] 

Maksymalny okres realizacji projektu: 36 miesięcy. 

Typ Beneficjenta

  • jednostki administracji rządowej,
  • podmioty podległe jednostkom administracji rządowej,
  • podmioty nadzorowane przez jednostki administracji rządowej,
  • sądy i jednostki prokuratury,
  • partnerstwa tworzone pomiędzy wskazanymi powyżej wnioskodawcami,
  • partnerstwa uprawnionych wnioskodawców z przedsiębiorstwami, organizacjami pozarządowymi, jednostkami naukowymi, uczelniami lub podmiotami leczniczymi, dla których podmiotem tworzącym jest minister lub publiczna uczelnia medyczna.

Typy projektów

  • Typ I: Tworzenie lub rozwój e-usług publicznych (A2B, A2C),

Sposób przygotowania i składania wniosków 

Wnioski o dofinansowanie realizacji projektu będą przyjmowane w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, za pośrednictwem aplikacji udostępnionej pod adresem: https://popc0201.cppc.gov.pl/ 

Szczegółowe informacje na temat konkursu znajdują się w Regulaminie Konkursu. 

DOKUMENTY DO POBRANIA

Kontakt Pytania dotyczące aplikowania o środki w ramach Działania 2.1 POPC można przesyłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Pomoc dla Wnioskodawców

Typy beneficjentów:

  • jednostki administracji rządowej,
  • podmioty podległe jednostkom administracji rządowej lub przez nie nadzorowane,
  • partnerstwa zawiązywane na podstawie art. 33 ustawy

W przypadku jednostek rządowej administracji zespolonej wnioskodawcą aplikującym o wsparcie jest wojewoda natomiast w przypadku jednostek rządowej administracji niezespolonej wnioskodawcą jest pełniący nad nią zwierzchnictwo odpowiedni minister lub  centralny organ administracji rządowej.

Typy projektów:

Dzięki projektom realizowanym w ramach działania instytucje publiczne uzyskają dofinansowanie na cyfryzację procesów niezbędnych do ich prawidłowego i sprawnego funkcjonowania.

  1. Przenoszenie gotowych rozwiązań IT między urzędami,
  2. Wdrażanie nowych rozwiązań IT w urzędach, w tym opracowanie i wdrożenie horyzontalnych rozwiązań możliwych do zastosowania w skali całej administracji (wsparcie może dotyczyć również modernizacji istniejącego rozwiązania IT).

Przykłady projektów wpisujących się w działanie:

  • Przenoszenie gotowych rozwiązań IT między urzędami,
  • wdrażanie nowych rozwiązań IT w urzędach, w tym opracowanie i wdrożenie horyzontalnych rozwiązań możliwych do zastosowania w skali całej administracji (wsparcie może dotyczyć również modernizacji istniejącego rozwiązania IT), np. wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentacji.

Typ wyboru projektów: konkursowy i pozakonkursowy

Minimalna kwota wsparcia publicznego dla projektu: większa niż 100 tys. EUR

Maksymalna wartość wydatków kwalifikowalnych: 50 mln Euro

Poziom dofinansowania: 100% wydatków kwalifikowanych

Alokacja-środki UE: 55 000 000 Euro

Szczegółowe informacje: „Szczegółowy opis osi priorytetowych Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020”.

Typy beneficjentów:

  • jednostki administracji rządowej, podmioty podległe jednostkom administracji rządowej lub przez nie nadzorowane (z wyłączeniem podmiotów wskazanych niżej jako potencjalni partnerzy),
  • sądy i jednostki prokuratury,
  • partnerstwa tworzone pomiędzy wskazanymi powyżej wnioskodawcami,
  • partnerstwa uprawnionych wnioskodawców z przedsiębiorstwami, organizacjami pozarządowymi, jednostkami naukowymi, uczelniami lub podmiotami leczniczymi, dla których podmiotem tworzącym jest minister lub publiczna uczelnia medyczna.

Typy projektów:

  • tworzenie lub rozwój e-usług publicznych (A2B, A2C),
  • tworzenie lub rozwój usług wewnątrzadministracyjnych (A2A) niezbędnych dla świadczenia usług publicznych (A2B, A2C).

Celem działania jest poszerzenie zakresu spraw, które obywatel i przedsiębiorca będą mogli załatwić droga internetową. Dzięki projektom instytucje publiczne będą mogły zelektronizować świadczone przez siebie usługi publiczne. Będzie się to odbywać poprzez elektronizację nowych usług publicznych oraz poprawę funkcjonalności i e-dojrzałości usług istniejących, a pośrednio – poprzez usprawnianie usług wewnątrzadministracyjnych (A2A), niezbędnych dla świadczenia usług publicznych.

Projekt musi odpowiadać na potrzeby potencjalnej grupy docelowej oraz wpisywać się w strategię zdefiniowaną dla danej polityki publicznej.

Przykłady projektów wpisujących się w działanie:

  • Umożliwienie powszechnego dostępu i stosowania informacji przestrzennej w zakresie rejestrów georeferencyjnych oraz związanych z nimi usługami;
  • Umożliwienie składania deklaracji podatkowych drogą elektroniczną.

Typ wyboru projektów: konkursowy i pozakonkursowy

Minimalna kwota wsparcia publicznego dla projektu: większa niż 100 tys. EUR

Maksymalna wartość wydatków kwalifikowalnych: 50 mln Euro

Poziom dofinansowania: 100% wydatków kwalifikowanych

Alokacja na działanie – środki UE: 689 804 018 Euro

Szczegółowe informacje: „Szczegółowy opis osi priorytetowych Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020”

Formularz do Studium wykonalności projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Formularz jest programem pomocniczym dla Wnioskodawców, na etapie przygotowania Studium wykonalności projektu, w ramach II osi priorytetowej „E-administracja i otwarty rząd” działania 2.1 i 2.2 POPC. Zastosowanie udostępnionego Formularza nie jest obowiązkowe. Formularz stanowi dodatkowe narzędzie wspierające proces przygotowywania Studium wykonalności, które stanowi jeden z załączników do wniosku o dofinansowanie.

Narzędzie skierowane jest szczególnie dla wnioskodawców II osi priorytetowej „E-administracja i otwarty rząd”, działania 2.1 i 2.2 POPC, dla których obowiązkowe jest przygotowanie Opisu projektu informatycznego zgodnego ze wzorem Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji (KRMC) – tzw. fiszki projektowej.

W Formularzu, w miejscach, gdzie było to możliwe, dodana została także informacja pomocnicza, która część fiszki projektowej zagadnieniem nawiązuje do aspektu wskazanego w Studium. Pozwoli to Wnioskodawcy zwiększyć prawdopodobieństwo zachowania spójności pomiędzy wnioskiem o dofinansowanie a fiszką projektową.

Seria pytań i instrukcji przeprowadzi Państwa przez proces tworzenia Studium po czym pozwoli zapisać dokument w formacie umożliwiającym ostateczną redakcję.

Formularze do Studium wykonalności dostępne są w ramach działań:

2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”,
2.2 „Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej”.

Linki do Formularza Studium wykonalności:

– Formularz do Studium wykonalności dla działania 2.1
– Formularz do Studium wykonalności dla działania 2.2

Formularz do Studium wykonalności można potraktować:

– jako zalecane przez IOK narzędzie przy pomocy którego można stworzyć Studium wykonalności projektu (Formularz umożliwia napisanie gotowego Studium wykonalności dla projektu w ramach działania 2.1 POPC i działania 2.2 POPC),
– jako dokument pomocniczy wskazujący, jakie obligatoryjne aspekty powinny znaleźć się w przygotowywanym przez Wnioskodawcę Studium wykonalności.

Używając Formularza do przygotowania Studium, inne obligatoryjne dokumenty Wnioskodawca powinien złożyć jako załączniki do wniosku o dofinansowanie pod poszczególnymi numerami, gdyż Formularz Studium nie daje możliwości załączenia do niego załączników.
Wszelkie niezbędne, dodatkowe informacje lub załączniki, Wnioskodawca może załączyć do wniosku o dofinansowanie w formie załącznika „Inne”.

Aby prawidłowo przygotować Studium wykonalności projektu w ramach działania 2.1 i 2.2 POPC, należy szczegółowo zapoznać się z wytycznymi konkursowymi oraz odpowiednio Kryteriami wyboru projektów.

E-administracja i otwarty rząd – II oś priorytetowa POPC

Celem Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020 (POPC) jest wzmocnienie cyfrowych fundamentów rozwoju kraju, za które przyjęto: szeroki dostęp do szybkiego Internetu, efektywne i przyjazne użytkownikom e-usługi publiczne oraz stale rosnący poziom kompetencji cyfrowych społeczeństwa.

W ramach II osi priorytetowej POPC E-administracja i otwarty rząd realizowane będą projekty, które w największym stopniu przyczyniają się do osiągnięcia następujących celów szczegółowych Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa:

Cel szczegółowy 2: Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych

Celem wsparcia będzie poszerzenie zakresu spraw, które obywatele i przedsiębiorcy mogą załatwić drogą elektroniczną. Bezpośrednio będzie się to odbywać poprzez:

– elektronizację nowych usług,

– poprawę funkcjonalności oraz e-dojrzałości istniejących usług.

Istotne znaczenie będą miały też działania niewprowadzające wprost nowych usług A2C lub A2B, ale tworzące dla nich warunki, m.in. dzięki modernizacji i zapewnieniu interoperacyjności rejestrów publicznych oraz zapewnieniu bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych. Wspierana będzie optymalizacja inwestycji w infrastrukturę dzięki wykorzystaniu technologii chmury obliczeniowej. Premiowany będzie dodatkowy efekt w postaci profesjonalnego przygotowania danych z rejestrów do ponownego wykorzystania.

Cel szczegółowy 3: Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej

Celem wsparcia jest usprawnienie funkcjonowania administracji rządowej poprzez tworzenie, rozwój i upowszechnienie standardów i dobrych praktyk w zakresach kluczowych z tego punktu widzenia, takich jak np.: polityki bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz przetwarzania i ochrony danych osobowych, dobre praktyki zamówień na systemy IT, jak również elementy systemowe: nowoczesne, otwarte systemy elektronicznego zarządzania dokumentacją, sprawdzone w praktyce systemy klasy ERP, interfejsy usług oraz danych między systemami w ramach instytucji oraz pomiędzy instytucjami, wspólne platformy elektronicznych usług, podnoszenie kwalifikacji kadr IT i urzędników.

Cel szczegółowy 4: Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego

Celem udzielenia wsparcia będzie udostępnienie informacji sektora publicznego ze źródeł administracyjnych i zasobów nauki, a także digitalizacja zasobów kultury, w tym materiałów archiwalnych i zwiększenie dostępności oraz poprawa jakości cyfrowo udostępnianych zasobów kultury, w tym materiałów archiwalnych w rozumieniu ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, a także polepszenie możliwości ich ponownego wykorzystania.

Wsparcie polegać będzie także na dostarczeniu podmiotom spoza administracji publicznej finansowej zachęty do tworzenia usług, treści i aplikacji wykorzystujących e-usługi publiczne i ISP. Usługi takie będą mogły być oferowane przez różne podmioty, w różnych modelach organizacyjnych i biznesowych.

Podstawowym warunkiem wsparcia będzie wpisywanie się projektów w zakres priorytetu inwestycyjnego 2c. Tworzone usługi i treści będą musiały zatem przyczyniać się do wzmocnienia zastosowań TIK dla e-administracji (np. poprzez udostępnienie ponadstandardowego, rozszerzonego interfejsu zintegrowanego korzystania z usług publicznych lub udostępnienie przetworzonych informacji polityczno-administracyjnych), e-uczenia się, e-włączenia społecznego, e-kultury lub e-zdrowia.

Kwota alokacji dla II osi POPC wynosi 949 604 018 EUR.

POPC

Jeśli potrzebujesz pomocy w aplikowaniu o dofinansowanie, skorzystaj z bezpłatnego wsparcia ,,POPC WSPARCIE”, więcej na: www.popcwsparcie.gov.pl

Logo Unia Europejska

Projekt strony internetowej sfinansowany ze środków UE z Programu Polska Cyfrowa 2014-2020 (projekt POPC.04.02.00-00-0009/18)

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka). Dzięki nim możemy udoskonalać naszą stronę. Możesz zaakceptować pliki cookies. Masz również możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.