Działanie zakłada wsparcie innowacyjnych rozwiązań, ukierunkowanych na e-aktywizację osób o co najmniej podstawowych kompetencjach cyfrowych, celem ich podniesienia i rozwoju poprzez praktyczne stosowanie, np. poprzez naukę programowania, czy też obsługi oprogramowania do tworzenia multimediów. Pośrednio wsparcie przyczyni się również do budowy kapitału społecznego z wykorzystaniem technologii cyfrowych.
Wspierane projekty mogą przyjmować formę realizacji wspólnych przedsięwzięć (projektów) informatyczno-społecznych, tj. udziału w pracach projektowych służących budowie lub rozwijaniu aplikacji, jak również warsztatów tematycznych oraz różnych form samokształcenia na odległość (np. e-learning, masowe otwarte kursy online) lub form mieszanych. Zakłada się również wsparcie tworzenia oprogramowania, w tym aplikacji na rzecz rozwiajania kompetencji cyfrowych oraz cyfrowej aktywizacji.
Założeniem tego typu inicjatyw powinno być pobudzanie kreatywności, rozwijanie postaw partycypacyjnych i obywatelskich, budowanie współpracy interdyscyplinarnej oraz wytworzenie wartościowych i jakościowych treści ukazujących możliwości i korzyści wykorzystania TIK i internetu.