Podpisanie Umowy i Porozumienia o dofinansowanie w ramach III rundy naboru nr POPC.02.02.00-IP.01-00-007/18 ogłoszonego dla Działania 2.2 Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa
Centrum Projektów Polska Cyfrowa, jako Instytucja Pośrednicząca dla Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa informuje, że w ramach III rundy naboru o numerze POPC.02.02.00-IP.01-00-007/18 ogłoszonego dla Działania 2.2 Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej podpisano:
- Umowę o dofinansowanie nr POPC.02.02.00-00-0026/19-00 z Beneficjentem – Centrum Onkologii - Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie. Kwota dofinansowania projektu wynosi: 16 843 877,96 PLN.
- Porozumienie o dofinansowanie nr POPC.02.02.00-00-0028/19-00 z Beneficjentem – Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie. Kwota dofinansowania projektu wynosi: 3 341 592,99 PLN.
Lista podpisanych umów/porozumień
Podpisanie Porozumienia o dofinansowanie w ramach II rundy naboru nr POPC.02.02.00-IP.01-00-007/18 ogłoszonego dla Działania 2.2 Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa
Centrum Projektów Polska Cyfrowa, jako Instytucja Pośrednicząca dla Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa informuje, że w ramach II rundy naboru o numerze POPC.02.02.00-IP.01-00-007/18 ogłoszonego dla Działania 2.2 Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej podpisano następujące Porozumienie o dofinansowanie:
- Porozumienie o dofinansowanie nr POPC.02.02.00-00-0022/18-00 z Beneficjentem – Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii. Kwota dofinansowania projektu wynosi: 8 357 000,00 PLN.
Zakończenie oceny wniosków o dofinansowanie w III rundzie w VII naborze dla działania 2.2 POPC
Centrum Projektów Polska Cyfrowa, jako Instytucja Pośrednicząca dla Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, zakończyła ocenę wniosków o dofinansowanie złożonych w ramach III rundy konkursu nr POPC.02.02.00-IP.01-00-007/18 ogłoszonego dla Działania 2.2 „Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej” w ramach II osi priorytetowej.
Projekty wybrane do dofinansowania:
- Centrum Onkologii - Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie „Budowa nowoczesnej platformy gromadzenia i analizy danych z Krajowego Rejestru Nowotworów oraz onkologicznych rejestrów narządowych, zintegrowanej z bazami świadczeniodawców leczących choroby onkologiczne (e-KRN+)”,
- Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie „Cyfryzacja procesów back-office w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie”.
Łączna wartość przyznanego dofinansowania wyniosła: 20 185 470,95 zł
Jednocześnie IOK informuje, iż zwiększono kwotę środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów w ramach III rundy z 18 000 000,00 PLN do 21 000 000,00 PLN. Zwiększenie alokacji w III rundzie nastąpiło poprzez przesunięcie środków z II rundy ww. naboru.
Zakończenie oceny wniosków o dofinansowanie w II rundzie w VII naborze dla działania 2.2 POPC
Centrum Projektów Polska Cyfrowa, jako Instytucja Pośrednicząca dla Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, zakończyła ocenę wniosków o dofinansowanie złożonych w ramach II rundy konkursu nr POPC.02.02.00-IP.01-00-007/18 ogłoszonego dla Działania 2.2 „Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej” w ramach II osi priorytetowej.
Do dofinansowania został wybrany projekt Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii pn. „Export Intelligence”.
Łączna wartość przyznanego dofinansowania wyniosła: 8 357 000,00 zł
Podpisanie Porozumień o dofinansowanie w ramach I rundy naboru nr POPC.02.02.00-IP.01-00-007/18 ogłoszonego dla Działania 2.2 Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa
Centrum Projektów Polska Cyfrowa, jako Instytucja Pośrednicząca dla Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa informuje, że w ramach I rundy naboru o numerze POPC.02.02.00-IP.01-00-007/18 ogłoszonego dla Działania 2.2 Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej podpisano następujące Porozumienia o dofinansowanie:
- Porozumienie o dofinansowanie nr POPC.02.02.00-00-0017/18-00 z Beneficjentem – Ministerstwo Finansów. Kwota dofinansowania projektu wynosi: 11 349 406,25 PLN;
- Porozumienie o dofinansowanie nr POPC.02.02.00-00-0018/18-00 z Beneficjentem – Główny Urząd Statystyczny. Kwota dofinansowania projektu wynosi: 17 421 250,00 PLN.
Zakończenie oceny wniosków o dofinansowanie w I rundzie w VII naborze dla działania 2.2 POPC
Centrum Projektów Polska Cyfrowa, jako Instytucja Pośrednicząca dla Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, zakończyła ocenę wniosków o dofinansowanie złożonych w ramach I rundy konkursu nr POPC.02.02.00-IP.01-00-007/18 ogłoszonego dla Działania 2.2 „Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej” w ramach II osi priorytetowej.
Projekty wybrane do dofinansowania:
- Ministerstwo Finansów „System Informacji Celno-Skarbowej EUREKA”,
- Główny Urząd Statystyczny „Wdrożenie Kompleksowego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – KSZBI dla statystyki publicznej”.
Łączna wartość przyznanego dofinansowania wyniosła: 28 770 656,25 zł
Lista projektów wybranych do dofinansowania
Lista członków Komisji Oceny Projektów
Warszawa, 27 kwietnia 2018 r.
Centrum Projektów Polska Cyfrowa
z siedzibą przy ul. Spokojnej 13a, 01-044 Warszawa
jako Instytucja Pośrednicząca dla Działania 2.2 „Cyfryzacja procesów back–office w
administracji rządowej” w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa
działając na podstawie art. 40 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji
programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-
2020 (Dz. U. z 2017 r. poz. 1460 ze zm.)
Ogłasza w trybie konkursowym nabór wniosków o dofinansowanie realizacji projektów
ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach
II Osi priorytetowej POPC – „E-administracja i otwarty rząd”
Działania 2.2 „Cyfryzacja procesów back–office w administracji rządowej”
Nabór wniosków o dofinansowanie jest prowadzony w trzech rundach. Wnioski należy składać w następujących terminach:
- Pierwsza runda – od 30 maja 2018 r. do 31 października 2018 r.
- Druga runda – od 1 listopada 2018 r. do 31 grudnia 2018 r.
- Trzecia runda – od 1 stycznia 2019 r. do 28 lutego 2019 r.
W ramach Działania 2.2 dofinansowanie udzielane jest projektom, które w największym stopniu przyczynią się do osiągnięcia celu szczegółowego nr 3 Cyfryzacja procesów back–office w administracji rządowej w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Cel ten będzie realizowany w II osi priorytetowej E-administracja i otwarty rząd, poprzez Działanie 2.2 Cyfryzacja procesów back–office w administracji rządowej.
Maksymalny poziom dofinansowania
Maksymalne dofinansowanie wynosi 100% kosztów kwalifikowanych projektu, z czego 84,63% stanowią środki UE (EFRR), a 15,37% to współfinansowanie krajowe z budżetu państwa.
Budżet i poziom dofinansowania
Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów w konkursie wynosi 107 000 000,00 PLN (słownie: sto siedem milionów PLN 00/100) i stanowi środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (90 554 100,00 PLN) oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa (16 445 900,00 PLN).
Kwoty środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów w poszczególnych rundach są następujące:
- Runda pierwsza – kwota 29 000 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia dziewięć milionów PLN 00/100 PLN) i stanowi środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (24 542 700,00 PLN) oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa (4 457 300,00 PLN);
- Runda druga – kwota 60 000 000,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt milionów PLN 00/100 PLN) i stanowi środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (50 778 000,00 PLN) oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa (9 222 000,00 PLN).
- Runda trzecia – kwota 18 000 000,00 PLN (słownie: osiemnaście milionów PLN 00/100 PLN) i stanowi środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (15 233 400,00 PLN) oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa (2 766 600,00 PLN).
Maksymalna kwota dofinansowania
Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu złożonego do dofinansowania w ramach Działania 2.2 nie może przekroczyć 50 mln EUR. Aby dokonać konwersji walutowej PLN/EUR należy posłużyć się średnią arytmetyczną kursów średnioważonych walut obcych w złotych (miesięcznych) Narodowego Banku Polskiego, z ostatnich kolejno następujących po sobie sześciu miesięcy, bezpośrednio poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o dofinansowanie (kursy publikowane są na stronie internetowej Narodowego Banku Polskiego pod adresem: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/kursy_archiwum.html)[1]
Maksymalny okres realizacji projektu: 36 miesięcy.
Typ Beneficjenta
- jednostki administracji rządowej,
- podmioty podległe jednostkom administracji rządowej
- podmioty nadzorowane przez jednostki administracji rządowej,
- partnerstwa tworzone pomiędzy wskazanymi powyżej wnioskodawcami.
W przypadku jednostek rządowej administracji zespolonej wnioskodawcą aplikującym
o wsparcie jest wojewoda natomiast w przypadku jednostek rządowej administracji niezespolonej wnioskodawcą jest pełniący nad nią zwierzchnictwo odpowiedni minister lub centralny organ administracji rządowej.
Typy projektów
- Typ I: Przenoszenie gotowych rozwiązań IT między urzędami,
- Typ II: Wdrażanie nowych rozwiązań IT w urzędach, w tym opracowanie i wdrożenie horyzontalnych rozwiązań możliwych do zastosowania w skali całej administracji (wsparcie może dotyczyć również modernizacji istniejącego rozwiązania IT).
Sposób przygotowania i składania wniosków
Wnioski o dofinansowanie realizacji projektu będą przyjmowane w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, za pośrednictwem aplikacji udostępnionej pod adresem: https://popc0202.cppc.gov.pl/
Szczegółowe informacje na temat konkursu znajdują się w Regulaminie Konkursu,
udostępnionym elektronicznie na stronie internetowej: www.cppc.gov.pl
Kontakt
Pytania dotyczące aplikowania o środki w ramach Działania 2.2 POPC można przesyłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.