Przekazujemy Państwu materiały pomocnicze, opracowane przez pracowników Wydziału Kontroli Centrum Projektów Polska Cyfrowa, które, mamy nadzieję, pomogą właściwie przygotować się do kontroli realizacji projektów POPC.
Kontrole projektów realizowanych w ramach I, II i III osi POPC dotyczą zobowiązań, wynikających z Umowy/Porozumienia o dofinansowanie oraz z załączonych do niej dokumentów.
W Przewodniku dla Beneficjentów „Zasady przeprowadzania kontroli projektów realizowanych w ramach POPC” wskazaliśmy te zagadnienia, które są przez nas weryfikowane podczas czynności kontrolnych.
Dodatkowym narzędziem wspierającym oraz obrazującym przebieg kontroli są listy do autokontroli, przygotowane z myślą o specyfice Państwa projektów. Zawarliśmy w nich pytania, które najczęściej zadawane są przez kontrolerów w miejscu realizacji projektu. Dzięki czemu możecie Państwo sami wcielić się w rolę kontrolera i zweryfikować, czy realizujecie projekt zgodnie z warunkami Umowy/Porozumienia.
Rzetelne przygotowanie do kontroli znacznie usprawnia cały proces. Zachęcamy do korzystania ze sprawdzonych narzędzi: zestawienie umów, faktur oraz protokołów odbioru w ramach projektu, rejestr urządzeń oraz samodzielnych elementów infrastruktury zakupionych w ramach realizacji projektu.