W związku ze zgłaszanymi przez wnioskodawców wątpliwościami Instytucja Organizująca Konkurs informuje, że wyłącznie publiczne szkoły podstawowe mogą być objęte wsparciem w ramach projektów w konkursie w działaniu 3.2 POPC.
Jednocześnie informujemy, że nie jest dopuszczalne skierowanie wsparcia do szkół niepublicznych o uprawnieniach szkoły publicznej.
Powyższe stanowisko wynika z zapisów Szczegółowego opisu osi priorytetowych dla Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 oraz kryteriów formalnych i merytorycznych zatwierdzonych przez Komitet Monitorujący dla naboru nr POPC.03.02.00-IP.01-00-001/16 i zostało potwierdzone przez Instytucję Zarządzającą POPC.
W celu zweryfikowania statusu szkoły podstawowej rekomendujemy skorzystanie z danych w bazie System Informacji Oświatowej prowadzonej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, dostępnej pod adresem https://sio.men.gov.pl/index.php/rspo .
Jeżeli dana szkoła ma wskazany w Systemie Informacji Oświatowej status „szkoła publiczna” (pole Status publiczno-prawny), nauczyciele i uczniowie z tej szkoły mogą zostać zakwalifikowani do projektu, niezależnie od tego, jaki podmiot jest organem prowadzącym.
Szkoła, która ma wskazany w Systemie Informacji Oświatowe inny status, tj. status „szkoła niepubliczna o uprawnieniach szkoły publicznej”, „szkoła niepubliczna”, „szkoła niepubliczna bez uprawnień szkoły publicznej” nie może uczestniczyć w konkursie w działaniu 3.2 POPC.