Szanowni Beneficjenci,
W odpowiedzi na Państwa liczne zapytania dotyczące bieżącej realizacji projektów w związku z wprowadzeniem w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego informujemy:
- Istnieje możliwość wydłużenia terminu składania wniosków o płatność.
- W przypadku wydatków poniesionych w projektach, w których konieczne było odwołanie, w związku z obecną sytuacją, finansowanych w nich spotkań, szkoleń czy wyjazdów, możliwe jest uznanie poniesionych wydatków za kwalifikowalne, po dokonaniu wnikliwej analizy, w szczególności, czy poszczególni beneficjenci podejmowali niezbędne starania związane z odwołaniem spotkania i odzyskaniem zapłaconych w ramach projektów środków oraz czy te starania podejmowane były z odpowiednim wyprzedzeniem.
- W przypadku wystąpienia opóźnień w realizacji projektów, spowodowanych aktualną sytuacją, CPPC dopuszcza możliwość wydłużenia terminów realizacji tych projektów. Rozwiązanie należy rozważyć indywidualnie w odniesieniu do każdego przypadku, uwzględniając rzeczywisty wpływ zaistniałej sytuacji na opóźnienia oraz czy termin realizacji wynikał z kryteriów wyboru projektów.
- Trwają prace nad zmianami harmonogramów naborów wniosków o dofinansowanie projektów.
- Dokonana zostanie aktualizacja terminów kontroli w miejscach realizacji projektów lub w siedzibach beneficjentów. Rozważamy również wykonanie części czynność „zza biurka”.
Każdy ze zgłoszonych przypadków rozpatrywać będziemy indywidualnie. Pozostajemy z Państwem w stałym kontakcie za pośrednictwem wszystkich kanałów komunikacji z wyłączeniem telefonów stacjonarnych. O kolejnych zmianach będziemy informować na bieżąco.
Z życzeniami zdrowia